Pages

Assalamualaikum w.b.t


What I write about might not be what I feel. It could be random. It could be about you, you or you. Or it could be about me. This is how I see the world. At least from what I saw through this thick spectacles.

:)

Saturday, December 29, 2012

Ghost of You.


"Lagu seterusnya ialah Ghost of You by My Chemical Romance. Hani, this song's for you." 

Dan aku tersenyum pada ketika Alif melantunkan suaranya menzahirkan bait-bait lirik yang sentiasa bermain di telingaku. 'Ah, you know me too well Alif.'

At the end of the world
Or the last thing I see
You are
Never coming home 
Never coming home
Could I? Should I?
And all the things that you never told me 
And the smiles that are never ever
Ever...

"Awak, saya tak boleh berjanji untuk menyayangi awak seumur hidup saya. Tapi saya pinta denganNYA agar kasih dan cinta saya sentiasa bersama awak."
"Dan saya juga tidak dapat berjanji untuk sentiasa bersama awak. Tapi saya minta izinNYA agar DIA reserve tempat saya di samping awak sentiasa."

"Eh, apa pulak bersaya-awak ni. Dah halal dah pun. Hani, panggil Alif abanglah! Haish, dah menikah pun malu-malu lagi ke?"
"Aaaaa Abang Long! Suka hati kitoranglah!" Aku menyahut gurauan abang sulung aku, Hazim dengan muka yang merah sambil bingkas ke dapur. Perlakuanku itu disambut dengan gelak tawa mereka yang berada di ruang tamu serta Alif yang tersenyum-senyum. 

"Alif, jaga adik aku tu elok-elok."
"In syaa ALLAH Hazim. Adik kawan baik aku, mestilah aku jaga baik-baik. Kalau tak naya aku kena terajang dengan kau." 
"Haha. Tahu pun! Tapi tak sangka jodoh adik aku tu dengan kau. Rupanya DIA anugerahkan jodoh yang sangat dekat untuk Hani. Siapa sangka kan?"
"Haah. Siapa sangka." 

Dari sudut sebelah peti ais, aku nampak Alif tersenyum dengan matanya fokus padaku. Dan aku balas dengan senyuman paling manis buat Alif, lelaki yang sudah empat jam sah menjadi suami aku. 


No comments: