Pages

Assalamualaikum w.b.t


What I write about might not be what I feel. It could be random. It could be about you, you or you. Or it could be about me. This is how I see the world. At least from what I saw through this thick spectacles.

:)

Monday, December 26, 2011

Kau tanya, aku jawab.

assalamualaikum wbt.

Ada seorang kawan blogger tanya aku, tak sakit ke bila tengok your ex happy dengan perempuan lain?

Jawapan aku:

Entahla. Sakit juga mungkin. Sebab tulah sampai sekarang tak bukak fb ex. Sebab tahu akan ada adegan yang tak enak akan dipapar di situ. Risau situasi yang terpapar di dada fb itu akan menggoyahkan pendirian yang telah dibina hampir..eh, bukan, tepat-tepat sebulan. Heh, baru sedar akan tarikh itu. :)

Sebenarnya, bila di tanya soalan itu kalau dulu akan laju menjawab ya. Sakit. Aku pernah menangis semalaman bila tengok dia dan awek baru dia bermesra-mesra di fb. Semalaman. Ya. Sedih sebab terasa oh, betapa dulu kata-kata itu hanya ditujukan untuk aku. Bukan orang lain. Tapi hari ini kata-kata itu ditujukan untuk orang lain. Bukan aku. Tiada lagi aku dalam kamus hidup dia. Sedih. Terkilan. Marah. Benci. Dan sayang.

Sekarang? Mungkin kalau terjumpa akan terkedu sebentar. Hati akan berdetak kencang. Tapi aku jamin aku takkan jatuh pengsan. Sebab aku dah lepaskan dia. Senyum sedetik dan berlalu pergi. Ya, mungkin itu yang aku lakukan.

Teringat? Kadang-kala. Rindu? Oh, tak. Sayang? Ya, aku masih sayang dia. Bukan mudah untuk hilangkan perasan sayang itu. Ya, aku dah moved on. Aku dah get over dia. Tapi aku masih sayang dia. Sebab dia pernah hadir memberi rasa sayang. Dia pernah menerbitkan rasa rindu. Sekadar sayang sebagai bekas kekasih. Ya, bekas kekasih.

*Awak, saya mintak maaf tersound awak hari tu. Hakikatnya time tu saya tengah tensi dengan CIMB Bank Batu Gajah dan juga penat lantas bila dapat mesej awak tu terus saya meletup. Awak, maaf tapi bagi saya awak seorang bukan benar-benar seorang lelaki. Kalau awak betul seorang lelaki, awak takkan letak fon tu tapi awak akan cuba untuk membetulkan diri awak pada saya. Mungkin awak mahu elakkan pertengkaran tapi lebih true jika awak tak letak fon tu secara biadap begitu. Maaf tapi itulah pandangan saya.


**Dear Miss Anon, saya jawab pertanyaan awak kat sini ye. Saya harap awak tak kisah. :) Takpe, mana-mana perhubungan pun sama je. 4,5 tahun ke setahun ke. Semuanya sama. Sebab cara orang yang terlibat dalam perhubungan itu berbeza. Kalau dah berhubungan 4,5 tahun tapi orang yang dalam perhubungan tu mencorakkannya dengan cara umpama setahun perhubungan so camne? Sama je kan? Awak, lain orang lain caranya untuk dia move on. Cara saya lain, cara awak lain. Mungkin siuasi kita sama tapi prosesnya tak sama. Jadi awak jangan risau. Saya tahu awak kuat. InsyaALLAH awak akan kuat melalui semua ni. You'll be okay eventually. Dan percayalah, akan ada yang lebih baik menanti. InsyaALLAH. :)


6 comments:

Unknown said...

bila tertutup satu pintu kebahagiaan...pintu yang laen akan terbuka dengan seluas-luasnya...kadang2 kita lupa dik...teguran DIA buat kita dlm pelbagai situasi...

akk mngalami situasi y sama mcm kamu...n mngalami 'healing' process y sama mcm kamu...but, to take it on a bright side...kita doa mintak pd Allah agar DIA redha hubungan kita...tapi kita lupa..hbungan y sedia ada..kita gerakkannya atas REDHA DIA atau x..DIA xmaw akk terus hanyut..lupakan DIA..sb tu ditakdirkan kami berpisah...:)

ape2 pon...semoga DIA beri kamu kekuatan...n you DESERVE SOMEONE BETTER dik..:)

(nur maidah mazni - ex smkkb)
:)

Farhana Aziz said...

betul tu kak. gradually, realization tu datang. DIA sayang, sebab tu DIA bagi saya rasa perasaan kena dump ni kan? kalau tak, DIA akan biar je saya terus hanyut.

dulu saya terlalu terkejar mengejar cinta lelaki sampaikan saya lupa untuk mengejar cinta abadi. insyaALLAH saya dah kembali padaNYA.

:)

Unknown said...

kan...?? DIA sayang...sentiasa ada ngan kita lak tu...kita je y x nampak DIA...kita akan lemah bila utk perubahan kita...kita xletak DIA bersama kita...tapi...kita akan kuat kalau perubahan kita ada DIA bersama...insyaAllah...semoga Allah akan temukan hati kamu dengan pemilik terbaek...:)

Anonymous said...

farhana, i'm reading this entry, and tell you what, wah wah, i'm very proud kamu bley buat entry khas utk jwb soalan saya. thanks ya! x kisah pn jawab kt mne2. sje nk tahu mcm mana org2 yg pnh rabak macam saya rasa. hehe

and tell you what, you are strong farhana! thanks tau, for your advices! if i have anything to ask, can i ask you? if you wont mind. thanks again farhana aziz :)

Anonymous said...

and one more thing to add, yes, i felt the same with you. sakit bila tengok dia bermesra2 dgn pmpn len, sakit bila dulu sume status pasal saya, tp skang x lagi. tp bak kata membe saya hari itu, "Dia pn dah bahagia dgn pmpn len, you should move on with your life"

i'm trying my best to move on. tp luka yg skang da jadi parut, kadang2 it's just bleeding again. hee. tp i will move forward no matter what, sama macam kamu :)

Farhana Aziz said...

Kak Maidah:
insyaALLAH kak. saya nak tunggu yang berhak. dan saya doakan yang sama untuk akak. :)

Anon:
Hee, no biggie. Rasa macam nanti panjang sangat plak kalo reply komen so buatlah post terus. Hee. Yes, sure. Feel free to ask anything. I might not be your problem solver but at least I can tell you my opinion.

What your friend say is indeed true. Tapi, it's easier said than done. Cakap senang, nak buat? Susah kemain kan? Takpe, slow-slow. Drastik sangat risau jugak. Dulu saya nak lupa dia cepat-cepat sebab saya tak tahan sakit. Memang boleh ok kejap tapi sekali angin bah die datang, nangis tak berlagu. Semalaman nangis sampaikan buat solat hajat mintak DIA lupakan kenangan tu.

Yep, wounds can heal. But scars stay forever. And it can bleed again sometimes. Just try to put some medication there, ubat rohani, insyaALLAH DIA bantu.

:)