Pages

Assalamualaikum w.b.t


What I write about might not be what I feel. It could be random. It could be about you, you or you. Or it could be about me. This is how I see the world. At least from what I saw through this thick spectacles.

:)

Friday, January 29, 2010

cakap

orang selalu cakap.'ko cakap senang.aku yang nak wat ni susah taw x?'yes,cakap senang.sebab tade pembaziran tenaga sangat.kalo ade pun just pembaziran air liur sahaja.tapi, pernah ke kite terfikir yang kalo orang tak cakap, kite tak sedar pe yang kite wat?macam saya,saya tak sedar saya tidak mengeluarkan suara sebab di telinga saya saya merasakan suara saya dah cukup kuat.but still ade orang tegur.'fana,suara kuat siket!'bile kena sound mula rase pelik.eh bukan da cukup kuat ke?tapi bile pikir2 balik baru sedar.kalo la suara aku da kuat takkan la kena tegur kan?so di situ saya baru sedar akan pentingnya pandangan orang terhadap kite.sebab kite tak sedar ape yang kite wat 2 betul atau salah.manusia ini tidak sempurna.dia memerlukan orang lain untuk memberitahu akan kesilapannya.bile dah ditegur try la ubah kesilapan kite.kadang2 yang ditegur tu memang da jadi habit kite sejak kecik2 ag.da susah sangat da nak buang.tapi tak de salahnya kalo kite cuba kn?memetik kata2 hanie yang die cakap die dengar lam ceramah kat mne ntah 'betulkan yang biase,biasekan yang betul'.*hanie suh tulis name die.bahek2 saya tulis nama kamu besar2 ek..hee*

5 comments:

ChE AtEn♥♥ said...

besornye name hanie. next time post letak nme aten lak.. wee~

yeah,bak kte kakak2 jgn la perasan bagus.kite bkn npk kite salah ktne :P hee~

Anon said...

heheh.critism makes u much way betterrr :))

azuaNi kasiraN said...

letak la name kte lak pasni...hehehhe

fishies said...

saya pun nak jugak nama di situ!

;p

Farhana Aziz said...

aten:bahek2.nanti name aten lak de lam blog ni..

yep2..rite..=)

tam:er..critism or criticism?n xphm la nape tam ckp cm2..huu

kak wani:boley2.nanti kite letak ek.hee

kierah:ye2.kamu juge =)