Pages

Assalamualaikum w.b.t


What I write about might not be what I feel. It could be random. It could be about you, you or you. Or it could be about me. This is how I see the world. At least from what I saw through this thick spectacles.

:)

Saturday, November 9, 2013

Terjatuh lagi.


assalamualaikum wbt.

Yep, aku terjatuh lagi. Oh ya, ni bukan terjatuh longkang ke apa tapi terjatuh hati. Aku terjatuh lagi. And I'm falling hard. 

Serious aku taknak jatuh-jatuh ni. Malaslah. Dah la baru je let go orang tu. Dah let go terus niat taknak dah involve benda-benda gini. Nak fokus dalam apa yang aku buat sekarang. Mungkin lagi dua tahun aku baru fikir balik pasal benda-benda ni. 

Tapi kalau dah Dia nak suruh kita terjatuh ni, terjatuh la jugak. Aku tak sangka sebenarnya aku boleh terjatuh dekat lelaki ni. Baru seminggu jumpa pulak tu. Dari first day jumpa, aku tak boleh tidur, tak boleh makan. Takde selera. Mula-mula aku pelik, kenapa ni. Keadaan di mana aku tak berselera makan adalah sangat pelik sebab aku ni perut tak payah cakap. Kapasiti macam ikan paus kot. 

Bila jadi macam ni, aku terus teringat masa aku putus cinta dua tahun lepas. Keadaan yang lebih kurang sama tapi tak ada rasa sakit. Tapi diganti dengan rasa bahagia dan takut. Masa tu lah baru aku faham yang aku ni dah terjatuh. 

Haih, jatuh dengan lelaki yang ni banyak risikonya. Aku dah tahu pengakhirannya takkan elok. Tapi hati aku ni nak jatuh jugak. Hati, tolong jangan jatuh boleh tak? Penatlahhhhhhh

Awak, saya taknak jatuh dekat awak. Seriously. Sebab saya tahu akhir dia macam mana. Tolong buat saya tak terjatuh balik please. 

Jatuh kali ni lain macam. Tak pernah terjatuh sampai tiga, empat hari tak boleh makan nasi. Hey, nasi tu makanan ruji saya tahu?

*Tuhan, aku tak mintak Kau tarik rasa ni. Tapi aku mohon Kau redakan rasa ni. Sebab dengan kadar rasa yang sekarang ni, aku tak rasa aku cukup kuat untuk ada rasa ini. 

No comments: